DZM konference „Dabaszinātnes un matemātika skolā-efektīvi un radoši”
21. augustā notika konference „Dabaszinātnes un matemātika skolā – efektīvi un radoši”. Lai dalītos pieredzē un diskutētu, kā uzlabot darbu skolā, aizraujot skolēnus ar eksaktajiem mācību priekšmetiem, konferencē Latvijas Universitātē (LU) tikās vairāk nekā 600 skolotāju, augstskolu mācībspēku, izglītības politikas veidotāju, ekspertu, zinātnieku un uzņēmēju.
Latvijas Universitātes Dabaszinātņu un matemātikas izglītības centra organizētajā konferencē „Dabaszinātnes un matemātika skolā- efektīvi un radoši”21 augustā ar pieredzi ķīmijas popularizēšana ārpusstundu pasākumos Bauskas 2. vidusskolā piedalījās skolotāja Anita Zibola. Konferencē tika prezentēti materiāli par pasākumu 12. klasēm kopā ar 3. Un 4. Klasi ”Auduma brīnumainās pārvērtības”.
Mācot ķīmiju vidusskolā, ir svarīgi veicināt ķīmijas zinātnes popularitāti jauniešu vidū, veicināt ķīmijas vispārējo izpratni un novērtējumu sabiedrības labklājībā. Sniegt izglītojošu iespēju uzzināt daudz jauna par audumu pārmaiņām , izmantojot mūsdienīgas kompozītmetodes. Tāpēc katru mācību gadu organizēju eksperimentēšanas dienu 12. klasēm kopā ar 3. un 4. klases skolēniem. Eksperiments tiek organizēts, lai palīdzētu jauniešiem izprast ķīmijas svarīgo lomu cilvēka sadzīvei draudzīgas vides veidošana un uzturēšanā. Šogad septiņās darbnīcās strādājām par tēmu –auduma brīnumainās pārvērtības.
Uzrakstījām pasākuma nolikumu, izveidojām ielūgumus mazajiem pētniekiem, izstrādājām darbnīcu detalizētus darbošanās aprakstus, katram eksperimenta dalībniekam izveidojām darba lapu, kurā tika ielīmēti auduma paraugi ar eksperimenta rezultātiem. Katras darbnīcas vadītāji izveidoja katram dalībniekam piemiņas zīmi, kurā īsi aprakstīja darbnīcas galveno darba uzdevumu.
Strādājām darbnīcās:
- Deg vai nedeg!
- Sauss vai slapjš
- Burzās vai neburzās!
- Ir traips nav traipa!
- Ir autogrāfs, nav autogrāfa
- Ir zils, nav zils!
- Mans akvārijs!
Pēc eksperimentu norises sagatavojām prezentācijas par darbnīcās paveikto un visi pulcējāmies kopā, lai analizētu eksperimenta norisi un tā saistību ar cilvēka dzīvei draudzīgas vides veidošanu.
Eksperimentējot kopā ar pamatskolas skolēniem, 12. klases jaunieši pārliecinās par mācību procesā apgūto praktisko iemaņu nozīmi.
Bauskas 2. vidusskolas ķīmijas skolotāja Anita Zibola